Renuntarea la cumparare

Renuntarea la cumparare Cadrul legal

Conform Ordonantei de Urgenta Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor PERSOANE FIZICE în cadrul contractelor încheiate la distanta.

Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014, in termen de 14 zile incepand de la ziua in care intra in posesia fizica a produsului.

Produsul returnat trebuie sa ajunga inapoi intact si fara urme de: utilizare, lovire, punere in functiune, etc.

Se recomanda ca produsul returnat sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat - in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit.

Daca se returneaza produsul fara a fi ambalat corespunzator este foarte probabil ca acesta sa fie deteriorat in timpul trasnportului, iar returul va fi refuzat si va fi returant la cumparator.

Magazinul nostru accepta returnarea produselor si in cazul comenzilor efectuate de PERSOANE JURIDICE in urmatoarele conditii:

- cererea de returnare sa fie facuta (prin e-mail sau formularul de pe site) in maxim 3 zile de la data primirii produselor;

- produsele sa fie returnate in maxim 3 zile lucratoare de la data confirmarii cererii de retur;

- produsele sa fie sigilate sau nefolosite (in cazul in cazul in care produsele nu sunt prevazute cu un sigiliu acestea trebuie sa fie in starea in care au fost la receptie);

- valoarea produselor comandate de catre client sa fie mai mare de 500 lei (toate comenzile);

- ambalajul să fie returnat intact, astfel incât produsul să poata fi revândut ca nou;

- nu se accepta returnarea produselor aduse la comanda (care nu au fost in stoc la data plasarii comenzii);

- costurile de transport si administrative sunt suportate in intregime de catre client (acestea vor fi comunicate in acelasi timp cu confirmarea primirii cererii de retur);

- produsele excluse de la returnare sunt aceleasi cu cele excluse in cazul persoanelor fizice;

- daca una sau mai multe dintre conditiile de mai sus nu sunt respectate, returnarea poate fi totusi acceptata cu o penalizare intre 10% si 30% din valoarea produselor dupa analizarea starii produselor (daca si clientul accepta aceasta penalizare). Daca returnarea nu este acceptata produsele vor fi returnate clientului, costurile de transport fiind suportate de catre acesta.

In cazul in care produsele nu sunt returnate in ambalajul original este foarte probabil ca produsele neprotejate sa se deterioreze pe parcursul transportului si cererea de retur sa nu fie acceptata. Va rugam sa cititi cu atentie mai jos articolele: "Exceptiile" alin. a pragraful al doilea si "Costuri suportate de catre cumparator".

Exceptiile

Nu pot fi denuntate contractele care au ca obiect furnizarea urmatoarelor categorii de produse:

Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri (nesemnalate ca si defecte estetice in primele 48 de ore de la receptionarea produsului).

- Produsul nou se livreaza dupa primirea si verificarea celui returnat intr-un termen de maxim 14 zile.

- Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.

Pentru produsele returnate folosite se va face diminuarea valorii conform OUG 34/2014, art. 14, alin. 3

Exercitarea dreptului de retragere

Consumatorul informeaza General Intervas cu privire la decizia de retragere din contract prin email sau prin completarea unui formular de retur disponibil pe site in contul de client sau poate returna produsul personal la sediul General Intervas

In termen de 48 ore lucratoare de la transmiterea notificarii, cumparatorul va primi pe e-mail numar de inregistrare si detalii cu privire la solicitarea inaintata.

Comunicarea cu clientul se va face in scris pe adresa de e-mail cu care s-a efectuat comanda initiala.

Costuri si taxe speciale pentru renuntarea la cumparare

Costuri suportate de catre cumparator:

• Taxa de transport - nu se returneaza taxele de livrare prin curier

• Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, se va solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la optiunea clientului, ii vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia. ( art.14.punctul 3 ).

Costuri suportate de catre vanzator:

• Produs ce nu este conform cu specificatiile din oferta vanzatorului.

• Produs ce nu este conform specificatiilor mentionate in comanda cumparatorului.

• Produs nefunctional in primele 48 de ore de la receptie sau colete ce prezinta deteriorari la receptie.

Rambursarea sumelor

Suma rambursata in urma returului va fi cea achitata de client la plasarea comenzii (suma ce nu include si taxa de transport pentru livrarea initiala a comenzii catre client).

Rambursarea sumelor se va face in cel mult 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului, transmisa de catre vanzator(art. 13, punctele 1, 2, 3 si 4)

Conform art. 24 punctele 2 si 3 , ziua in care consumatorul isi exercita dreptul de retragere din contract nu se va lua in seama la calculul termenului, iar in cazul in care ultima zi a termenului este o zi nelucratoare, General Intervas va prelungi termenul in mod corespunzator.

Pentru comenzile platite cu cardul suma va fi returnata pe acelasi card utilizat la tranzactionare, in decurs de 3-30 de zile de la acceptarea returului.